Köpvillkor

Köpvillkor Norge

Dessa villkor gäller för dig som kund hos https://no.gotterian.se/

https://no.gotterian.se/ säljer sina varor till Norge, Vill du beställa till Sverige eller Finland skall du beställa från vår Svenska sida https://no.gotterian.se/. När du beställer varor hos oss behöver du vara minst 18 år samt visa upp giltig legitimation vid uthämtande av ditt paket. Vi reserverar oss för slutsålda artiklar och förändringar i sortiment innan köp går igenom. Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vid misstänkt bedrägeri hävs köpet. Hos oss gäller konsumentköplagen och distansavtalslagen som det går att läsa mer om via Konsumentverket.se.

När du godkänner våra köpvillkor godkänner du att vi får använda din e-mail och mobilnummer för att skicka ut marknadsföring till dig. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa genom att avregistrera dig i senaste utskicket eller kontakta kundtjanst@gotterian.se.

1. Priser

Alla priser är i Norska kronor

Vi kan hålla nere våra priser tack vare storpack och att varan skickas direkt från vår leverantör när ni har lagt er order.

Handla för 330 NOK tull och momsfritt
Frakten från EU är 20 kr, vilket innebär att du kan handla för 330 NOK Tull och momsfritt. 
Gränsen på 350 NOK inklusive EU-frakt (20 NOK) gäller för 1 order. 

2. Orderbekräftelse

När vi mottagit din order skickar vi omedelbart ut en bekräftelse via e-post

3. Frakt och Leveranser

Leveransvillkor & frakt

Om produkten du köpt finns på lager levererar vi snarast. Vanligen inom 5-7 arbetsdagar.
Frakt tillkommer och skickas med DHL.

Fraktvillkor:

Handla för under 10 kg – frakt till Norge 89 NOK (Frakten inkluderar 20 kronor EU-frakt )
Handla för mellan 10-20 kg – frakt till Norge 149 NOK (Frakten inkluderar 20 kronor EU-frakt )
Handla för mellan 20-30 kg – frakt till Norge 179 NOK (Frakten inkluderar 20 kronor EU-frakt )
Handla för över 30 kg – frakt till Norge 349 NOK (Frakten inkluderar 20 kronor EU-frakt )

Detta innebär att du kan handla varor för 330 kr moms- och tullfritt.

Leveranserna går från Sverige via DHL och fraktas i Norge av Posten. Leveransen kommer till ett utlämningsställe nära din hemadress som du hämtar ut med din hentekode som finns i din avisering.

Läs mer på tullverket via länken: https://www.toll.no/no/netthandel/350kroner/

Mer info om att emot DHL Service Point
https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/


DHLs ombud
Ombuden hittar du över hela landet på platser som du besöker varje dag; affären runt hörnet, din närmaste bensinstation eller kiosk. Klicka in dig på https://fspa.dhl.com/LocatorWeb/ för att se ditt uthämtningsställe.

 

4. Betalning

Klarna Checkout

Att betala via Klarna Checkout är en smidig process. Fyll i dina identifikationsuppgifter och handla via ett enkelt knapptryck. Betalningsalternativ som erbjuds via Klarna Checkout är faktura, konto, kort, banköverföring och Klarna Direkt.

4:1 Kortbetalning med Klarna checkout

4: 2 Faktura

Faktura med Klarna checkout

Få först betala sen:

Handla nu – betala efter leverans!

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.

Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkorHär hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

Dela upp din betalning:

(0 kr i uppl.avgift. Admin. avgift 29 kr/mån. Rörlig årsränta 19,9%.
Exempel: Ett köp på 10 000 SEK betalat över 12 månader har en total summa av betalningar på 11 458,40 SEK och en effektiv ränta på 29,21%)

Faktura till företag. För större företag och koncerner med flera filialer ber vi er kontakta oss på order@gotterian.se för snabbare och smidigare hantering

4:3 Direkt banköverföring ( Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB ) via Klarna checkout

 

5. Produktinformation

Produktinformation
Produkterna är av högsta kvalité. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. Gotterian ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten.

6. Reklamation

Ångerrätt/reklamation

Vid synliga skador på er leverans skall dessa skador informeras transportören/utlämningsställe samt att en skriftlig skadeanmälan som upprättas av transportör och ni skall erhålla en kopia av detta!

Detta måste göras för att kunna reklamera!

För reklamation kontakta Gotterian omgående, senast 4 dagar efter att ni mottagit er leverans. kundtjanst@gotterian.se .

Om du av någon anledning fått en undermåttlig vara, kontakta oss via.

Mail: kundtjanst@gotterian.se

Telefon: +4670-6062239

6:1 Godis

Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt.
se distanshandelslagen http://www.riksdagen.se/

6:2 Festartiklar och övrigt

Vi ger dig alltid 14 dagars öppet köp på det du beställer. Du får returnera varan förutsatt att den endast är testad och i originalförpackning. Varan måste kunna säljas i det skick den returneras i annars kan vi inte ta den tillbaka. Vi betalar tillbaka hela summan exklusive frakt, konsumenten står för returfrakten själv

Behöver du skicka tillbaka något i retur till oss är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst innan så att vi kan ge dig instruktioner för hur du ska gå till väga. Vi behöver då veta vilka produkter du vill returnera samt ditt ordernummer.

Vi tar EJ mot returer i skadade/trasiga produktförpackningar. Produkten måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i annars tar vi  inte tillbaka varan.

Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Gotterian.se, via email kundtjanst@gotterian.se eller telefon. Returfrakten bekostas av kunden. Om en vara är transport skadad skall Gotterian.se kontaktas inom 4 dagar för information om ersättning.

7. Säkerhet

Vi lämnar självklart aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser och följer personuppgiftslagen (PUL)

8.Ej hämtade paket

Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera er kostnaderna för frakt och returfrakt och hantering, för närvarande 295kr.

 

9. Kvalitet & pris

Vi kan hålla nere våra priser tack vare storpack och att varan skickas direkt från vår leverantör när ni har lagt er order, det innebär även att produkterna är färska och håller hög kvalitet. Har du synpunkter eller önskemål så kontakta oss gärna via e-post kundtjanst@gotterian.se

10. Förbehåll

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser & köpvillkor, om priser eller andra villkor skulle ändras under er order kontaktar vi er för mer information.

*Vid eventuella fel som sker med vid betalning i kassan, tex fel fraktpriser, fel pris på en vara etc. förbehåller vi rätten att avbryta/makulera dessa beställningar. Om så sker återbetalas eventuella förskotterade pengar omedelbart

Integritetspolicy Gotterian Partners AB

Gotterian Partners förbehåller sig rätten att ändra/uppdatera policyn. Den senaste versionen ligger alltid ute. Denna integritetspolicy börjar gälla från och med 25 maj 2018.

För att vi på gotterian.se ska ha möjlighet att kunna behandla din order hos oss måste vi ha tillgång till vissa av dina personuppgifter t.ex. namn, adress, telefonnummer och mailadress. Vi behöver dessa uppgifter för att kunna genomföra din order så att den levereras till just dig. Gotterian eftersträvar en hög nivå av dataskydd och denna policy förklarar hur vi samlar in och använder personlig information samt vilka rättigheter du som kund har hos oss.

Vad är personuppgift?
Personuppgift är data som samlas in om en person t.ex. namn, adress, telefonnummer, mail och IP-nummer. Men även ett organisationsnummer är en personuppgift om det tillhör en enskild firma.

Behandling av personuppgifter?
Behandling av personuppgifter innebär allt som görs med den insamlade informationen, det kan vara registrering av order, genomförande av order, bokföring, organisering.

Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför samlar vi in dessa?
-Namn
– Adress (Fakturaadress samt leveransadress)
-Telefonnummer
-Mailadress
-Betalningsinformation (transaktionsnummer från betalningsleverantör samt personnummer om köpet sker via faktura)
-IP-nummer
-Ev mailkonservation

Gotterian partners AB samlar in dessa uppgifter  för att kunna behandla och leverera din beställning, samt för att kunna besvara dina förfrågningar.

Vad använder vi personuppgifterna till?
Dina personuppgifter används till att säkerställa att ordern leverreras till rätt person, att beställningen är betald, bokföra i samsvar med penningtvättslagen samt besvara eventulla förfrågningar. Uppgifterna används även till marknadsföring via mail eller telefon, där du när som helst kan avregistrera dig eller kontakta oss för att gå ur medlemskapet.

Vem är ansvarig för de personuppgifter som samlas in?
Gotterian Partners AB, organisationsnummer: 559075-2795, besöksadress: Matarengivägen 29,95731 Övertorneå, Sverige

Hur kontaktar jag er för att veta vilka personuppgifter ni har sparat om mig eller om jag vill radera mitt konto hos er?
Du kan kontakta oss via e-mail: kundtjanst@gotterian.se eller via telefon +4670-6062239

Från vart hämtar vi dina personuppfiter?
Gotterian Partners AB samlar in dessa uppgifter genom att du som kund genomför ett köp hos oss, kontaktar oss eller registrerar dig i vår medlemsklubb. VI kan även samla in uppgifter från tredjepart så som sociala medier i samband med marknadsföringssyfte och tävlingar vi tillhanda håller.

Vilka delar vi dina personuppgifter med?
Gotterian säljer inte vidare dina personuppgifter med andra aktörer men vi är tvungen att dela vissa uppgifter med samarbetsaktörer för att kunna genomföra och slutföra beställningar.

Aktörer som vi måste dela med oss av uppgifter med är:

  • Fraktbolag- för att de i  sin tur ska kunnna leverara din order.
  • Betalningslösningar – För att ordern ska kunna genomföras och betalas, detta är banker och andra betalleverantörer t.ex. klarna, dibs, payson, paypal.
  • Marknadsföring- De marknadsföringskanaler vi använder oss av vid nyhetsbrev och mobilutskick får tillgång till uppgifter men får i sin tur inte använda dessa i eget syfte.
  • Google analytisk- Används för att samla in statistik vilket innebär att iP-nummer sparas.
  • Statliga myndigheter- polis, skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att dela med oss av  denna information vid misstanke om brott.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Dina personuppgifter sparas tills du som kund meddelar att du vill avregistrera dig som kund hos oss.

Vad har du för rättigheter som registrerard kund hos oss?
Du har möjlighet att kontakta oss för att ändra dina uppgifter om du anser att de vi har är felaktiga, du kan få ett register om dig samt att avregistrerar dig från direkt marknadsföring via mail/sms men även avregistrera dig helt som kund hos oss vilket innebär att alla dina personuppgifter blir raderade.

Vad är cookies och hur använder vi det?
Cookies är data som sparas för att förenkla för dig som kund. Kan t.ex.  vara att ditt namn o adress auto ifyllas när du skall göra en order. Du kan när som helst radera dina cookies i din webbläsare.

Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi använder oss av virusskydd, brandvägg samt att ingen utan behörighet kommer åt personuppgifter. Våra sidor är även  SSL certifierat. SSL (Secure Sockets Layer) är den standard av säkerhetsteknologi som används för upprättande av en krypterad länk mellan en webbserver  och en webbläsare. . SSL ser till att all data som skickas mellan en webbserver och webbläsare förblir privat och krypterad. SSL används av Gotterian för att kunna skydda våra  transaktioner med kunder online.

Datainspektionen
Tillsynsmyndigheten är datainspektionen och det är dit du lämnar in klagomål om du tycker företag hanterar personuppgifter felaktigt.

Hur kontaktar du oss lättast vid frågor?
Har du frågor om personuppgifter är du självklart välkommen att kontakta oss.

 

Gotterian Partners AB
559075-2795
Matarengivägen 29,95731 Övertorneå, Sverige
E-postadress: Kundtjanst@gotterian.se
Telefon: +4670-6062239

Senast ändrad: 2019-06-04